تاسیسات صنعتی آیرون

لوله های صنعتی و تاسیسات ساختمانی

لوله پلیکا

لوله پلیکا

لوله پلیکا از پرکاربردترین لوله های مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز است که به طور معمول با رنگ طوسی شناخته می شود. در واقع اصطلاح پولیکا در نام این محصول اشاره به نام یکی از معتبرترین شرکت های تولید کننده این محصول اشاره دارد و که به دلیل کاربرد فراوان محصولات این برند بر روی این لوله مانده است. همچنین عبارت UPVC در نام این لوله به متریال به کار رفته در تولید این محصول اشاره دارد.

شاید بتوان یکی از اصلی ترین ویژگی های لوله پلیکا را مقاومت بالای آن به خوردگی دانست. رطوبت و مواد خورنده موجب فرسایش این لوله نمی شوند و به همین دلیل می توان با اطمینان خاطر از لوله پلیکا در پروژه های عمرانی و بسیاری موارد دیگر، به عنوان لوله های توکار استفاده نمود. از سویی دیگر لوله پولیکا بدنه ای بسیار مستحکم و مقاوم در برابر ضربه دارد و به سادگی دچار شکستگی و ترک نمی شود و می تواند نیروی بالایی را تحمل نماید‌.

لوله پولیکا-UPVC
لوله پلیکا

لوله پلیکا در مجاورت با مواد شیمیایی به ویژه مواد شیمیایی که در ساختمان های شهری مورد استفاده قرار می گیرند مانند انواع شوینده ها، وارد واکنش شیمیایی نمی شود و مستهلک نمی شود. همچنین از مزیت های استفاده از لوله پلیکا، وزن سبک آن است. به دلیل وزن سبک این محصول، وزن کلی سازه پایین می آید و در ایمنی و استحکام ساختمان اثرگذار است.

لوله پلیکا انعطاف پذیری بالایی دارد، به سادگی دچار شکستگی نمی شود و می توان متناسب با فرم و شکل سازه ها آن ها را به کار برد. سطح لوله پلیکا بسیار صاف است و اصطکاک و سایش بسیار کمی با سیالات و محیط ایجاد می نماید. همچنین از قابلیت های دیگر لوله پلیکا مقاومت بالای آن نسبت به تغییرات دمایی و گرمای بالا یا سرمای فراوان می باشد.

به دلیل تمام این مزایا، لوله پلیکا کاربردهای گسترده ای در صنایع گوناگون دارد. لوله پلیکا برای انتقال آب و فاضلاب در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول برای انتقال فاضلاب های خانگی انتخاب بسیار مناسبی می باشد. همچنین لوله پلیکا در صنایع دیگر نیز کاربرد دارد یا آنکه در شبکه های آبرسانی مورد استفاده قرار می گیرد. به علاوه برای عایق سازی و محافظت از کابل های انتقال برق و نیرو نیز از لوله پلیکا استفاده می شود. دیگر آنکه برای پوشش و مراقبت از کابل های مخابرات و جلوگیری از نفوذ رطوبت در آن ها، لوله پلیکا به کار برده می شود.